Where is the time?

2018

Digital image

Size variable

A series of 12 images in total

Now we are living surrounded by online content and data that we can access at any time. A huge amount of data gives us the possibility that we can know almost everything whenever we want. It makes us feel like we already know everything, and we already have experienced. The vastness and potential of information blur the linear flow of time and creates a feeling that the future has already penetrated into the present.  

A series of images explore those virtual experience. It also questions the suspicious and speculative times the information environment creates. It describes the space between a preempted feeling like we already have known and experienced, and an action for real knowledge and experience.  

The person is lying down on the stage, where the border of the real and virtual world. He sits on a desk between chairs that is a symbol of the bridge in traditional Chinese theater. He sometimes seems to think hard and sometimes does not. He is overlapped with Auto-play UI, the automatic function that mobile game plays by it- self without the user’s play. He is combined with a graph showing the amount of working hours and screen time.

이제 우리는 언제든지 액세스 할 수있는 온라인 컨텐츠와 데이터로 둘러싸여 있습니다. 방대한 양의 데이터는 우리가 원할 때마다 무엇이든 알 수 있다는 가능성을 줍니다. 그리고 그것은 우리가 이미 모든 것을 알고 있는 것처럼 느끼게하고, 이미 모든 것을 경험 한 것처럼 느끼게 합니다. 정보의 방대함과 잠재력은 시간의 선형적인 흐름을 흐릿하게 만들고, 미래가 이미 현실에 침투 한 것 같은 느낌을줍니다.

일련의 이미지 시리즈는 이러한 가상 경험을 탐구합니다. 또한 정보 환경이 생성하는 의심스럽고 투기적인 시간에 대해 질문합니다. 우리가 이미 알고 경험 한 것처럼 느끼게 하는 선점 된 느낌과 실제 지식과 경험을 위한 행동 사이의 공간을 탐구합니다.

이미지의 등장인물은 현실과 가상 세계의 경계인 무대에 누워있습니다. 그는 중국 전통 연극에서 다리의 상징 인 의자 사이의 책상에 앉아 있습니다. 그는 때때로 열심히 생각하는 것 같고 때로는 그렇지 않습니다. 그는 모바일 게임이 사용자의 플레이없이 스스로 플레이하는 자동 기능인 Auto-play UI 와 오버랩 되어 있습니다. 그는 노동시간과 스크린 타임을 나타내는 그래프와 결합되어 있습니다.